Open multiple Excel workbooks in their own separate Windows when I use Excel 2010

การแก้กรณี Excel เปิด 2 workbook ไม่แยกหน้าต่าง
กรณีหากเข้าไปแก้ในเมนู Option >> หมวด Display แล้วเลือก Show all windows ไม่หายลองทำขั้นตอนตามนี้นะครับ



1.     Open the registry editor.
Locate the following registry key HKEY_CLASSES_ROOT/Excel.Sheet.1.2/shell/Open/command
 

On the right hand, right click (Default) and change its value from
“C:\Program Files\Microsoft Office\Office14\EXCEL.EXE” /dde
to
“C:\Program Files\Microsoft Office\Office14\EXCEL.EXE” /e “%1″
On the right hand, right click on command and select rename to rename it to anything such as command2 so that it will be ignored.

And on the right hand, right click on ddeexec and select rename to rename it to anything such as ddeexec2 so that it will be ignored.

2.      Locate the following registry key HKEY_CLASSES_ROOT/Excel.Sheet.8/shell/Open/command
On the right hand, right click (Default) and change its value from
“C:\Program Files\Microsoft Office\Office14\EXCEL.EXE” /dde
to
“C:\Program Files\Microsoft Office\Office14\EXCEL.EXE” /e “%1″
 

With the above changes, you should Excel workbooks open in their own instance of Excel when you open two different workbooks.

ความคิดเห็น

โพสต์ยอดนิยมจากบล็อกนี้

สูตรโกง Empire Eath

[Adobe readerXI] แก้ปัญหาพิมพ์ภาษาไทยแทรกลงในไฟล์ไม่ได้

[Outlook] ตั้งค่าคลิกไฟล์ Email ไม่ให้ Auto read