Open multiple Excel workbooks in their own separate Windows when I use Excel 2010
การแก้กรณี Excel เปิด 2 workbook ไม่แยกหน้าต่าง
กรณีหากเข้าไปแก้ในเมนู Option >> หมวด Display แล้วเลือก Show all windows ไม่หายลองทำขั้นตอนตามนี้นะครับ
กรณีหากเข้าไปแก้ในเมนู Option >> หมวด Display แล้วเลือก Show all windows ไม่หายลองทำขั้นตอนตามนี้นะครับ
1. Open the
registry editor.
Locate the following registry key HKEY_CLASSES_ROOT/Excel.Sheet.1.2/shell/Open/command
On the right hand, right click (Default) and change its value from
“C:\Program Files\Microsoft
Office\Office14\EXCEL.EXE” /dde
to
“C:\Program Files\Microsoft Office\Office14\EXCEL.EXE” /e “%1″
to
“C:\Program Files\Microsoft Office\Office14\EXCEL.EXE” /e “%1″
On the right hand, right click on command and select rename to rename it to anything
such as command2 so that it will be
ignored.
And on the right hand, right click on ddeexec and select rename to rename it to anything
such as ddeexec2 so that it will be
ignored.
2. Locate
the following registry key HKEY_CLASSES_ROOT/Excel.Sheet.8/shell/Open/command
On the right hand, right click (Default) and change its value from
“C:\Program
Files\Microsoft Office\Office14\EXCEL.EXE” /dde
to
“C:\Program Files\Microsoft Office\Office14\EXCEL.EXE” /e “%1″
to
“C:\Program Files\Microsoft Office\Office14\EXCEL.EXE” /e “%1″
With the above changes, you should Excel
workbooks open in their own instance of Excel when you open two different
workbooks.
ความคิดเห็น
แสดงความคิดเห็น